maanantai 27. elokuuta 2012

Viikonlopun tiivistelmää

Kerrotaanpa hieman viikonlopusta: mulla teki koko perjantain mieli mennä baariin, mä olin töissä puhunut koko viikon, miten mun elämässä ei tapahdu mitään ja olin aivan varma että kunnon baari-ilta tekisi siihen muutoksen. Olinkin jo suunnitellut perjantain valmiiksi. Eka töihin, töistä pois, ruoka, lenkki ja sitten hilipatihei rimpsalle. Mutta miten kävi! Sain ihan omasta ruuastani jonkin ihme pöpön ja mun perjantai meni vessanpönttöä halaillessa. En siis päässyt lenkille enkä sinne baariin!

Saija kävi sitten miehensä kanssa juoksemassa perjantain juoksut ja niillä olikin sujunut tosi hyvin. Saija varmasti kirjoittaa kohta viime viikosta tiivistelmää. Mä sitten lauantaina päätin käydä kokeilemassa juoksua, kun kaurapuurot pysyi hyvin sisällä ja olo oli hyvä. Mutta arvaatkaapa oliko mulla yhtään energiaa? No eipä ollut! Juoksin semmoiset 2 kilometriä ja sitten oli pakko vaihtaa kävelyksi. Teinkin loppulenkin niin että kävelin aina minuutin ja juoksin minuutin. Tällaista treeniä oli siis loput 2 kilometriä.

Lauantaina innostuttiin Saija kanssa shoppailemaan, ihan siis ruokakauppaan oltiin menossa, mutta mukaan tarttui minulle uudet juoksuhousut ja Saijalle juoksutakki. Ja vihdoin viimein sain ostetuksi myös vyölaukun, josta olen haaveillut tämän meidän projektin alkuviikoista asti. Mä en ymmärrä mihin ihmiset laittaa lenkille lähtiessään puhelimen (joka mittaa matkaa), avaimet ja juomapullon. Mun housuissa ei ainakaan ole yhtään taskua johon saisi mitään..

Sunnuntaina meillä oli vuorossa 20 minuutin rento juoksu. Lähdettiin kokeilemaan uutta reittiä ja sehän oli loivaa ylämäkeä koko matka! Hymyt meinas hyytyä naisilla, mutta matkaa kertyi 20 minuutille 2,49 km. Meillä siis koko ajan vauhti nousee, nytkin keskinopeus oli 7,2 km/h. Juoksun jälkeen ajateltiin kokeilla Tuirassa olevaa kuntoilupuistoa. Voi että oli hauska paikka. Huomattiin myös siinä ahertaessa, että meidän kroppa on ihan epätasapainossa. Eli jalkaliikkeet ei tuntuneet juuri missää, kun painona on oma keho mutta voi elläin niitä käsilaitteita! Tuonne puistoon pitää kyllä mennä joskus uudestaankin.

Tehtiin puistokuntoilun jälkeen vielä aika pitkä kävelylenkki, kummallakaan ei ollut kiire mihinkään ja oli aivan mahottoman ihana ilma. Niinpä askeleet kävi Tuiran padolle, jossa oli vielä veden juoksutukset päällä. Oli aika huimat maisemat kun katteli ylhäältä päin. Saija sitten innoistuikin enemmän siihen kuvaamispuoleen kuin reippaaseen kävelyyn, joten loppumatka oltiin ihan sunnuntaikävelyllä. Matka jatkui ainolanpuistoon, jossa oli kahvila auki. Niin tosiaan,sinne mun ihanaan uuteen, mahottoman käytännölliseen, vyölaukkuun ei mahdu mun puhelimen lisäksi juomapulloa! Kova oli meidän veden tarve, joten käytiin mun varaamilla "tupakkarahoilla" ostamassa vettä sekä pullaa (OHO, hys hys :) ).

Kaiken kaikkiaan hyvä viikonloppu vaikka perjantaina olikin tunne, että hitto vie mitä meininkiä, kun ihminen vaan juoksee ja sitten kun se päättää lähteä etsimään elämänsä miehen Oulun yöelämästä, se päätyykin oksentamaan! Tänään kuitenkin ihanaakin ihanempi lepopäivä ja kauan odotettu BB:kin alkaa :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti